Saturday 28 July 2012

~ahlan wa sahlan ya ramadhan....

sedar tak sedar, dah masuk pun bulan puasa untuk tahun nie...hmmm...dek kerana kelalaian duniawi,ramai yang tidak peka dengan kehadiran bulan yg penuh dengan rahmat ni...alhamdulillah,setakat ni,aku belum lagi lupa untuk menyambut kedatanagn ramadhan ni...cume aku agak kesal dengan diri aku yang semakin kurang untuk menghayati bulan keberkatan ni...bukan salah sape-sape pun...semuanya salah diri sendiri...sebenamye, dah agak lame aku tak update blog nie...rase mcm takde pape nak diceritakan...walaupun ada la jugak ceritanye...kalau nak dicerita mengenai hati dan perasaan,memang tak kan habis....so,sempena bulan ramadhan yang penuh berkat ni,aku nak lupe semua kesedihan yang pernah jadi kat aku....siapa kita nak menghukum orang tak tentu pasal..lagipun,aku pernah terbaca artikel mengenai maaf yang merupakan ubat paling mujarab bg seseorang...guess what, seorang mangsa yg diceritakan dalam artikel tersebut cube memaafkan kesalahan dan dia mendapat kembali kehidupan die seperti sedia kala padahal,sebelum dia cube memaafkan hidupnye sangat tak terurus dan sentiasa sakit..pun begitu, memori manusia yang diciptakan illahi sangat hebat...mampu mengingati walaupun secebis memori suka mahupun duka...maksudnye,apabila maaf itu diutarakan,namun apa yang terjadi agak susah untuk dilupakan dan mengambil masa yang sangat lama untuk dimusnahkan...sekian sajelah untuk kali ni...*terpanggil nak menulis after a long time tak menulis dan nak berkongsi kisah kemaafan yang ajaib...

kepada semua muslimin dan muslimat diseluruh dunia, aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa....semoga korang dapat mengayati bulan ni sebaik-baiknye...

~kepada awak,selamat berpuasa sayang....

No comments:

Post a Comment